Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011

Ηθικό πρότυπο?!

Στο συγκεκριμένο πόστ θα αγνοήσω εντελώς την διαμάχη της ιστορικότητας για τον Yeshua,πιο γνωστό σε μας με το ψευδώνυμο, Ιησου Χριστό.Θα αγνοήσω και τον γελοίο ισχυρισμό ότι αυτός ο προφήτης έχει οικογενιακούς δεσμούς με τον δημιουργό του σύμπατος.Στην πραγματικότητα δεν νομίζω ο όρος "γιός" να έχει και άλλο νόημα εκτός από το βιολογικό,δηλαδή από τον κόσμο των ζώων.Για μερικούς πρωτόγονους και εξαιρετικά δεισιδαίμονες ανθρώπους όμως που έζησαν πριν από 2000 χρόνια ήταν φυσιολογικό να πιστεύουν ότι οι θεοί στέλνουν μέλη της οικογενείας τους στη Γη και είχαν και πολέμους για αυτά τα γελοία θέματα.Αλλά ας αφήσουμε στην άκρη όλες αυτές τις ιδέες(άστειες για εναν σοβαρό άνθρωπο) και ας υποθέσουμε ότι αυτός ο άνθρωπος υπήρξε και έκανε και είπε όλα αυτά που λένε οι συγγραφείς της Καινής Διαθήκης.

Αγνοώντας έτσι λοιπόν την μυστικιστική και παιδική συσκευασία της ιστορίας θα αναφερθώ μόνο στην ηθική αξία ως πρότυπο του Ιησου.Οι προσδοκίες είναι πολύ υψήλες,δεδομένου ότι υπάρχουν εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώποι που πιστεύουν ότι το παράδειγμα που δίνει είναι τέλειο,ενα αληθινό ιδανικό.Ακόμα και οι πιο ξύπνιοι χριστιανοί που δεν πιστεύουν στα ανέκδοτα περί της παρθένας μητέρας και του περπατήματος στο νερό του βγάζουν το καπέλο για τα ηθικά διδαγμάτα που μετέδωσε στην κοινωνία.Ακόμα περισσότερο και μερικοί άθεοι πιστεύουν οτι ο Ιησους αποτελεί καλό παράδειγμα ηθικής αξίας.Νομίζω ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι διαιωνίζουν εναν μύθο που είναι βασισμένο σε μια επιλεκτική παραπομπή των αποφθεγμάτων που η ίδια η Ορθόδοξη Εκκλησία θέλει να δούμε για να μας αποτρέψει από το να κατανοήσουμε την γενική εικόνα.Ο μύθος είναι η ίδια ιδεεα που προωθούν κάποιοι απελπισμένοι που θέλουν να μας πείσουν οτι η ηθική έχει θεική καταγωγή.

Στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορεί να ειπωθεί ότι οι ιδέες του έχουν μια αξιοπρεπή θέση για την εποχή εκείνη αλλά όχι για τις σημερινές εξελιγμένες συνθήκες πολιτισμού και επιστήμης.Νομίζω ήρθε η στιγμή να αφαιρέσουμε την δήθεν καλή εικόνα του ως πρότυπο και να αποκαλύψουμε την αλήθεια.

1.Η ιδέα του προπατορικού αμαρτήματος είναι η ίδια η αιτιολόγηση για την ύπαρξη και την θυσία του Ιησου.Όχι τσάμπα όλοι οι χριστιανοί έχουν εμμονές με αυτήν την νοσηρή έννοια της αμαρτίας.Η ιδέα ότι ένα άτομο είναι ένοχο για ένα λάθος που γίνεται από έναν πρόγονο του δικός της δεν είναι μόνο ανήθικο, αλλά εξωφρενικά ανήθικη, είναι η πιο σκληρή απόδειξη της βαρβαρότητας. Μονο οι πιο πρωτόγονοι από τους αγρίους τιμωρούσαν τους απόγονους κάποιων επειδή έσφαλαν οι πρόγονοι τους.Ο Ιησούς συνεχίζει την παράδοση της Παλαιάς Διαθήκης και μάλιστα δίνει βάρος σε μια βαθιά εξωφρενική ιδέα ότι είμαστε όλοι ένοχοι επειδή μια κυρία ξεγελαστήκε από ένα φίδι που μιλούσε και έφαγε εναν απαγορεύμενο καρπό.Είναι σαν κάποιος να σε έβαζε στη φυλακή, επειδή ο παππούς σου έκλεψε ένα κοτόπουλο.

2.Η ιδέα της λύτρωσης μεσω των βασανιστηρίων αλλά για κάποιον άλλον(η θυσία του δηλαδή για την ανθρωπότητα, vicarious redemption)δεν είναι μόνο παράλογη, αλλά βαθιά ανήθικη.Μπορούμε να δεχτούμε ακόμα και μια πολύ ανεκτική κοινωνία, να συγχωρήσει ακόμη και τους ενόχους. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να απαιτήσουμε ή να αποδεχθούμε από εναν τρίτο να φυλακιστεί για το αδίκημα άλλων.Είναι μια ιδέα βαθιά άρρωστη.Ας προσθέσω ότι αυτός που θυσιάστηκε γνώριζε πολύ καλά ότι θα αναστηθεί και πάλι. Η θυσία Του είναι όπως αυτών των γυναικών που "αφήνουν να τους διχοτομούν" οι μάγοι πάνω στη σκηνή.

3.Ο Ιησούς έφερε, πράγματι, κάτι εντελώς νέο στο τοπίο της ανθρώπινης ηθικής. Αλλά δεν είναι κάτι θετικό, αλλά το πιο άθλιο πράγμα που έχει ποτέ συλληφθεί. Η ιδέα της αιώνιας τιμωρίας στις φλόγες κόλαση.Σκεφτέιτε το πιο ειδεχθές έγκλημα το οποίο μπορείτε να φανταστείτε, για παράδειγμα, ένας ψυχοπαθής που βασανίζει ένα παιδί ζωντανό. Και μετά σκεφτείτε τι τιμωρία αξίζει αυτός ο άνθρωπος.Μπορείτε να σκεφτείτε την ισόβια κάθειρξης. Ίσως η θανατική ποινή.Πείτε ότι θα σκεφτόμασταν ακόμα και να τον βασανίσουμε στην πιο ακραία μορφή τιμωρίας.Πόσο άρρωστος πρέπει να είναι κάποιος για να φανταστεί να βασανίσει κάποιον αίωνια?

4.Για τον Ιησού, το μόνο πράγμα που είναι πραγματικά σημαντικό είναι να εξυπηρετήσει και να δοξάσει τον ουράνιο πατερούλη του.Η φιλοσοφία του έχει εμπνεύσει και συνεχίζει να εμπνέει σε πολλούς μια δυσάρεστη νοοτροπία ενός σκλάβου, ένας άνθρωπος χωρίς υπερηφάνεια, χωρίς ραχοκοκαλιά, χωρίς πρωτοβουλία που συνεχώς βυθίζεται σε ένα πνεύμα λατρείας. Ακόμη και αν, υποθετικά μιλώντας, υπάρχει ένας Δημιουργός, και ακόμα και αν ο Δημιουργός είχε μια γενναιόδωρη και στοργική προσωπικότητα,το να ζητήσει από τους ανθρώπους να περνούν όλη τους τη ζωή και την ενέργεια προσκυνώντας τον είναι κάτι τόσο βόρειό-κορεάτικο που σε κάνει να ξερνάς.

5.Ο Ιησούς στέλνει ένα μήνυμα συνολικής αμέλειας και αδιαφορίας για τον κόσμο μας. Λέει σαφώς στους ανθρώπους να μην ανησυχούμε για το αύριο, τα τρόφιμα, τα είδη ένδυσης (π.χ. Κατά Ματθαίον 6:30 - 6:34), να μην εργάζονται για την προμήθεια τροφίμων (Ιω. 6:27),με κανένα τρόπο να γίνουν πλούσιοι (π.χ. Κατά Μάρκον 6:21 - 6:25) και ούτω καθεξής.Με άλλα λόγια,να ζήσει η τεμπελιά,η αδιαφορία της κοινωνίας για το πού ζούν,η αδιαφορία για το μέλλον των παιδιών. Αν κάποιος θα έλεγε κάτι τέτοιο σήμερα, θα μπορούσε να θεωρηθεί καλό παράδειγμα φρενοκομείου. Αν είχαμε ακολουθήσει αυτή τη συμβουλή, δεν θα είχαμε αντέξει ούτε ενα αιώνα.

6.Ο Ιησούς δεν είναι ειρηνιστής, όταν πρόκειται για όσους δεν συμμερίζονται τo μυστικιστικό του παραλήρημα.Αυτό φαίνεται στο διάσημο απόσπασμα που λέει ότι έφερε το σπαθί και όχι την ειρήνη.Η παραίνεση επαναλαμβάνεται αργότερα στο κατά Λουκά 22:36, όπου οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να πωλούν τα ρούχα τους για να αγοράσει όπλα. Επιπλέον κάνει τουλάχιστον μια ατυχή αναλογία στο κατά Ιωάννη 15:06 "εαν μή τις μένη εν εμοί, εβλήθη εξω ως το κλημα και εξηράνθη, και συνάγουσιν αυτα και εις το πυρ βάλλουσιν και καίεται." - απόφθεγμα που ήταν η έμπνευση για την Ιερά Εξέταση η οποία άρχισε να καίει τα κλάδια που δεν ήταν χριστιανά με τον δικό της γνωστό τρόπο.

7.Η περιφρόνηση και η έλλειψη συμπόνιας για τα ζώα είναι εμφανής στο Κατά Ματθαίον 8:32,όπου τα καημένα χοιροειδή μολύνονται από δαίμονες(LOL) και στο τέλος αυτοκτονούν.

8.Ο Ιησούς δεν δίνει δεκάρα για τις οικογενειακές αξίες. Δεν αναφέρεται καν η λέξη οικογένεια.Στη μητέρα του μιλάει έτσι: «Γυναίκα, τι έχω να κάνω μαζί σου;".Και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο κατά Ματθαίον 10:35,36 "Διότι ήλθα να χωρίσω τον ασεβή υιόν εναντίον του πιστού πατρός του και την ασεβή θυγατέρα εναντίον της μητρός της και την νύμφην ενάντιον της πενθεράς της. "

9.Ο Ιησούς ανέχτηκε και ενθάρυνε την δουλεία που είναι πανταχού παρούσα στις παραβολές του.Δεν φαίνεται από πουθενά κατά την άποψή του, ότι κάτι δεν πάει καλά με αυτή τη μορφή των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων, το αντίθετο μάλιστα.Στο κατά Λουκά 12:47-48 εκθέτει πραγματικά τη θεωρία του σχετικά με το πώς οι δούλοι πρέπει να τιμωρηθούν, ανάλογα με το πόσο σοβαρά είναι τα λάθη τους. Πολύ διδακτικό, τι να πω.

10.Ο Ιησούς δείχνει πλήρη έλλειψη ευελιξίας και εμφανίζεται όπως ενας δικτάτορας και ισχυρίζεται ότι αυτοί που δεν είναι μαζί του είναι εναντίον του (Ματθ. 12:30). Οι Σταλινικοί το εφάρμοσαν τέλεια, μόνο που άλλαξαν τον όρο Ιησούς με το Κομμουνιστικό Κόμμα.

11.Ο Ιησούς ήταν το τέλειο παράδειγμα του μαζοχισμού.Αυτος μας δίδαξε να γυρίσουμε και το άλλο μάγουλο,να δώσουμε στον καθένα οτιδήποτε μας ζητάει,να υποφέρουμε περισσότερο από ότι χρειάζεται,να πληρώσουμε παραπάνω απο οσο χρωστάμε κτλ,κτλ.Καθαρή παθολογία.

12.Δεν μπορείς να εμπιστευέσαι τα λεγόμενα του,είναι ψεύτης.Η επανειλημμένη δήλωση στην Αποκάλυψη 3:11 - «Έρχομαι σύντομα." Ναι, βέβαια, και κάποια ανόητοι περιμένουν με ανοικτό το στόμα αυτό το πράγμα για περίπου 2000 χρόνια.

13.Ο Ιησούς δείχνει επανειλημμένα μεγαλομανία. Λέει για τον εαυτό του ότι είναι «μεγαλύτερος από το ναό» (Ματθ. 12:6), "μεγαλύτερος από Ιωνά» (Κατά Ματθαίον 12:41), "μεγαλύτερος από Σολομώντα» (Κατά Ματθαίον 12:42).

14.Είχε ένα βαθύ μίσος για κάθε σεξουαλική έλξη,και έλεγε ότι θα έπρεπε να τιμωρείται κάποιος αν τα μάτια ή τα χέρια του θα είχαν "σαρκικές επιθυμίες» (Κατά Ματθαίον 5/29-30).Και επίσης θεωρούσε μια μορφή μοιχείας το να παντρευτεί κάποιος με μια διαζευγμένη γυναίκα.

15.Είναι "ένοχος" για μια αξιολύπητη χρήση των δυνάμεων που είχε. Θα μπορούσε να θεραπεύσει τον καρκίνο, να δώσει κάποιες οδηγίες για να βοηθήσει την επιστημονική γνώση, να απαλλάξουν τον κόσμο από τη φτώχεια ή τουλάχιστον ένα μέρος του πόνου.Αντί αυτού αυτός χρησιμοποιήσε τις δυνάμεις του για χαζά μαγικά κόλπα όπως για να μετέτρεψει το κρασί σε νερό και να πολλαπλασίασει τις φραντζόλες.

16.Ποτέ δεν παίνεψε την δημιουργικότητα,την νοημοσύνη και την αίσθηση του χιούμορ.

1 σχόλιο: